CORETAN TERBARU NADH

Jatuh bangun

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku menyepi gara-gara filem hindustan. Apa tajuknya? Ala kat TV 2 tu. Kejap nak check.
layan tak tadi?

Kenapa aku nak cerita pasl cerita tu? Sebab ada pengajaran dalam cerita tu. Dulunya pelumba terkenal, akhirnya jatuh kecundang. Miskin yang amat. Drastik tu. Kalau tengok kehidupan kita tak mustahil Allah akan tarik balik nikmat yang Dia beri.

Kita selalu bermewah dengan apa yang kita ada. Kalau baju tu tak cukup sehelai. Kalau makan jangan kira. Hari-hari Mcd dan blah blah blah. Sampai kita lupa yang  duit tu bila-bila akan berkurang atau langsung tak ada sekelip mata.

Cerita ni mungkin tak logik bagi korang. Tapi korang kena ingat nyawa kita pun bila-bila boleh ditarik balik. Semua yang ada pinjaman. Siapa bangga dia bukan penghutang sila tarik balik. Kita adalah penghutang. Hutang kita dengan Allah. Tak langsai lagi. 

Kita dapat apa yang kita nak tapi pernah kita fikir adakah Allah dapat apa yang dia nak dari kita? Jadi renungkan dan selamatlah beramal=)

4 comments:

aliarosli said...

nikmat bila-bila je boleh ditarik

aza said...

yup..aza pon tgk cita tu td..
best kan...
skrang layan tb3 plak...
:)

fRaMe+LenSeS said...

Peringatan yang baik dari Miss Ran. Nadh suka.. moga kita suma amek ingatan tu kan? :D

Halimatun Sa'adiah said...

xbape tgk cite ni td...
tp mmg best la pgajarn die..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers